Naming to sztuka tworzenia nazw dla celów komercyjnych ( biznes ), artystycznych ( sztuka, kultura ), edukacyjnych ( nauka ) lub komercyjno-artystycznych ( rozrywka ).
PROFESJONALNY NAMING
PROFESJONALNA NAZWA może być stworzona tylko przez wyspecjalizowanego profesjonalistę ( namingowca ) lub profesjonalistów ( profesjonalna agencja namingowa). Dlaczego? Ponieważ naming to wąska, wyspecjalizowana dziedzina marketingu. Profesjonalny naming wymaga m.in.:
– posiadania praktycznych umiejętności ( analitycznośc, kreatywność, talent do tworzenia nazw) ,
– wiedzy specjalistycznej ( marketing: strategia, branding, psychologia, socjologia ) i ogólnej ( np. historia, geografia, sztuka, nauka )
– znajomości kultury, lingwistyki, fonetyki, onomastyki i kilku języków obcych
– doświadczenia w namingu okupionego latami praktyki
Naming to najważniejszy etap brandingu
Profesjonalne nazwy: nazwa firmy / marki /nazwy produktów i usług.
Dlaczego NAZWA jest NAJWAŻNIEJSZA?
Ponieważ – jak udowodniły badania naukowców – nazwa najbardziej zapada w podświadomość konsumentów i klientów. Dlatego właśnie nazwa firmy / organizacji, nazwa marki, produktu czy usługi jest tak BARDZO WAŻNA.
Przyjemne estetycznie, łatwe do zapamiętania nazwy. Nazwy, które będą brzmieć znajomo dla innych.
Profesjonalne nazwy, które będą bezpieczne w zakresie ich stosowania ( vide prawo własności przemysłowej, prawo własności intelektualnej / prawo autorskie ). Namingowiec PJW dostarczy Ci właśnie takie profesjonalne nazwy
Nazwa marki. Nazwa firmy. Nazwa produktu i usługi. Inne nazwy.
Nazwa marki. Nazwa firmy. Nazwa produktu. Nazwa usługi. Inne nazwy.
To wszystko oferuje Namingowiec PJW
Które nazwy przyciągają jak magnes, a które odpychają?
Profesjonalne nazwy (przykłady): IBM, MICROSOFT, INTEL, GOOGLE, PJW, APPLE, LOT, PZU, KGHM, ORLEN, SOKOŁÓW, PRAWDZIWE JEDZENIE, LEGO, SAMSUNG, TOYOTA, MERCEDES BENZ, SONY, CANON, NINTENDO, BMW, CISCO, HP, GILLETTE, ORACLE, AMAZON, HONDA, BASF, NOKIA, EBAY, ZARA, GUCCI
Porównaj je teraz z tymi nazwami, które zostały wymyślone prawdopodobnie przez samych właścicieli ( prawdziwe przykłady, rodem z polskiego świata biznesu ): KUPSKA ( usługi gastronomiczne ), ŻYWIEC WOJCIECH DOBIJA ( zakłady mięsne ), GROBO-KOP ( usługi pogrzebowe ), SZCZELINEX ( uszczelki gumowe), KRAK-SA ( Ośrodek Szkolenia Kierowców ), ZBYCH-TRANS ( transport i spedycja międzynarodowa ), OKNODOOR ( okna i drzwi )
Profesjonalny naming. Namingowiec PJW.
Profesjonalny naming. Namingowiec PJW.
Sekretna Sztuka udanego namingu by PJW.
Sekretna Sztuka udanego namingu by PJW.
Krajowe i Międzynarodowe projekty namingowe na stronie namingowiec.pjw.pl
Krajowe i Międzynarodowe projekty namingowe na stronie namingowiec.pjw.pl
Nazwa, która odpowiednio wyróżnia z tłumu konkurencji.
Potrzebujesz nazwy? Twoja firma potrzebuje nazwy / sloganu / hasła? Moja oferta dotycząca projektowania wszelkich rodzajów nazw skierowana jest do firm, instytucji oraz osób indywidualnych ( np. nazwy marek, nazwy miejsc, ulic, obiektów; nowe imiona ). Oferuję również slogany firmowe i hasła reklamowe. Powiedz mi: Jak masz na imię? Jaka jest dotychczasowa nazwa Twojej firmy? I jakie masz potrzeby namingowe?
Potrzebujesz również copywrititngu? ODWIEDŹ: http://copywriter.pjw.pl