Naming CENNIK
Naming CENNIK: agencje namingowe i freelancerzy / ceny namingu dla klientów ( małe, średnie i DUŻE firmy oraz agencje ).
Dowiedz się ile kosztuje profesjonalny branding ( naming/renaming ).
Cena profesjonalnej nazwy lub profesjonalnego sloganu firmowego, hasła (claim, tagline )
Profesjonalna nazwa i slogan firmowy są cennymi aktywami dla marki/firmy/produktu i usługi, ponieważ budują odpowiednie pierwsze wrażenie. Zwiększają rozpoznawalność i są łatwe do zapamiętania. Przyciągają również inwestorów i kupców. To wszystko skutecznie pomaga zwiększyć wpływy ( sprzedaż i zysk ) = przynosi korzyści ekonomiczne firmie oraz zwiększa jej zasoby majątkowe. Dodatkowo staje się solidnym kapitałem zabezpieczającym ( czasem wartość marki jest o wiele wyższa niż wszystkie aktywa firmy ).
Jak myślisz: ile zatem powinna kosztować profesjonalna nazwa lub profesjonalny slogan firmowy (claim, tagline )?
Cenna nazwa i cenny slogan = bezcenne zalety marketingowe i sprzedażowe. Wymagania formalne.
Profesjonalna nazwa czy slogan firmowy ( claim / tagline ) oprócz zalet estetycznych i marketingowych muszą spełniać wymagania formalne , m.in.:
- muszą być wolne od roszczeń prawnych z tytułu tzw. prawa stanowionego ( prawa własności przemysłowej i prawa autorskiego )
- nazwa musi być wolna do zarejestrowanoia jako nazwa domenowa ( krajowa lub globalna )
- muszą być dostępne do zarejestrowania w urzędzie patentowym ( w danym kraju lub na całym świecie )
Sprawdź poniżej cenę nazwy i sloganu firmowego na świecie i w Polsce
( Oczywiście, ceny dla startup’u, mikrobiznesu czy małego biznesu są o wiele niższe niż ceny dla średniej lub DUŻEJ firmy ):
Naming – CENY: profesjonalne agencje namingowe ( NA ŚWIECIE )
Profesjonalne agencje namingowe na świecie mają następujące CENY za swoje usługi:
a) cena profesjonalnej nazwy ( dla DUŻYCH klientów ) kosztuje średnio KILKASET TYSIĘCY dolarów, euro lub funtów ( za nazwy marek globalnych DUŻE firmy płacą jeszcze więcej: milion, a nawet i kilka milionów dolarów, euro lub funtów )
Dlaczego tak dużo? Ponieważ nazwa m.in. musi działać w róznych językach i kulturach świata i być wolna od wszelkich roszczeń prawnych.
Koszty projektu namingowego może dodatkowo powiększyć wykup zajętej domeny ( ceny niektórych domen dochodzą nawet do kilkuset tysięcy dolarów lub do kilku milionów dolarów )
b) cena profesjonalnego sloganu firmowego dla dużych klientów ( claim / tagline ) jest często wliczona w cenę nazwy ( wtedy nazwa kosztuje milion dolarów /euro / funtów ) . Osobno kosztuje średnio kilkaset tysięcy dolarów, a potrafi kosztować i więcej.
c) cena hasła reklamowego kampanii zaczyna się od minimu KILKUDZIESIĘCIU TYSIĘCY dolarów / euro / funtów i w bardzo skrajnych przypadkach potrafi dojść nawet do kilku milionów ( premia oparta na wynikach kampani, ROI )
Naming – CENY: profesjonalne agencje namingowe ( w Polsce )
Profesjonalne agencje namingowe w Polsce mają następujące CENY za swoje usługi:
a) profesjonalna nazwa dla DUŻEJ polskiej FIRMY kosztuje średnio KILKASET TYSIĘCY złotych ( zdarzają się projekty nazewnicze o większym budżecie, ale rzadko )
cena projektu nazewniczego dla międzynarodowej firmy / marki jest o wiele wyższa
b) profesjonalny slogan firmowy ( claim / tagline ) kosztuje DUŻĄ polską firmę minimum KILKADZIESIĄT TYSIĘCY złotych ( raczej bliżej stu tysięcy złotych ). Zdarzają się sytuacje, w których koszt tagline’u dochodzi do kilkuset tysięcy złotych.
UWAGA! Międzynarodowe firmy / marki mają o wiele większe budżety na projekty namingowe
Naming – CENNIK: Namingowiec PJW ( klasa PRO, multilingwista ):
Moja oferta przeznaczona jest dla agencji oraz klientów bezpośrednich. CENOWO I JAKOŚCIOWO jestem BARDZO KONKURENCYJNY i potrafię stworzyć nazwę lub slogan tej samej jakości i o tej samej efektywności jak duże studio brandingowe lub profesjonalna agencja namingowa. Na rynek krajowy lub międzynarodowy.
Namingowiec PJW. Cenne doświadczenie w brandingu zagranicznym i polskim.
Znam kilka języków, mam doświadczenie w strategii, namingu i brandingu zdobyte w Polsce i na świecie. Dodatkowo podróżuję po Polsce oraz do innych krajów – w ten sposób zbieram cenne obserwacje. Dzięki temu wsystkiemu jestem w stanie wykreować nazwę dla brandu lub claim ( tagline ) światowej klasy wg najwyższych standardów ( w kilku najważniejszych językach ).
CENY namingu dla klientów bezpośrednich i agencji
Ceny namingu dla klientów bezpośrednich są podane poniżej. Ceny dla agencji brandingowych i namingowych do negocjacj ( podwykonawstwo ).
CENY namingu dla polskich małych firm ( dla średnich i DUŻYCH są większe! )
Oto orientacyjne CENY namingu dla małych polskich frm
OD FREELANCERA (!).
1. profesjonalna nazwa ( nazwa polska lub inna ) – nazwa na rynek polski ( nazwa dla firmy, marki, produktu lub usługi ) – od 2000 zł NETTO do maksymalnie kilku tysięcy złotych ( cena zależy od wolnej domeny z rozszerzeniem .pl , możliwości zarejestrowania w urzedzie patentowym i wybranych pól ekspozycji, eksploatacji )
2. profesjonalna nazwa ( krajowa ) – na zagraniczny rynek krajowy ( nazwa dla firmy, marki, produktu lub usługi ) – kilka tysięcy złotych ( cena zależy od wolnej domeny z rozszerzeniem np. .co.uk, .de .fr, .se, .at itp. – możliwości zarejestrowania w urzedzie patentowym i wybranych pól ekspozycji, eksploatacji )
3. profesjonalna nazwa dla firmy, marki, produktu lub usługi na rynek międzynarodowy – od kilku tysięcy złotych do kilkunastu tysięcy zlotych ( cena zależy od wolnej domeny globalnej ( np. .com ), możliwości zarejestrowania w urzedzie patentowym i wybranych pól ekspozycji / eksploatacji )
4. profesjonalny slogan firmowy ( claim / tagline ) – kilka tysięcy złotych ( cena zależy od możliwości zarejestrowania w urzedzie patentowym i wybranych pól eksploatacji )
DOKŁADNA WYCENA NA PODSTAWIE BRIEFA
CENY namingu dla średnich biznesów i DUŻYCH firm.
Cena namingu dla średnich firm, tak samo jak wysokość ceny namingu dla dużych firm zależeć będzie od oczekiwań, skomplikowania projektu, poświęconego czasu, pól eksploatacji / pól ekspozycji ( zasięg terytorialny itp. oraz media np. radio, telewizja, bilboard interaktywny etc. ). Patrz tzw. częściowy buy-out lub full buy-out. Duże firmy zawsze wykupują wszystkie prawa do nazwy czy sloganu firmowego ( pola eksploatacji / ekspozycji ), dlatego ceny są dla nich o wiele, wiele wyższe.
Polskie mikrobiznesy i startup’y – ceny namingu do negocjacji
Uwaga! Dobra wiadomość dla polskich mikrobiznesów i start’upów. Ceny nazw i sloganów do negocjacji.
Skontaktuj się ze mną jeśli reprezentujesz taką firmę, ażeby uzyskać więcej informacji. Z uwagi na ograniczony czas oraz lepiej płatne zlecenia,
będę mógł zrealizować TYLKO 1 takie niskobudżetowe zlecenie miesięcznie ( decyduje kolejność zgłoszenia )
Naming – CENA A JAKOŚĆ USŁUGI ( konkurencja w Polsce )
Naming. Agencje vs. freelancerzy. PORÓWNANIE ofert- LINK
Rynek usług namingowych. Profesjonaliści kontra Amatorzy czyli… cena a jakość usługi. – LINK
Naming Cennik